Recenze: Hra lží: Spadla klec - Sara Shepardová

Překladatel/ka: Michaela Krýslová
Nakladatelství: BBart
Počet stran: 245 stran
Série: Hra lží
Rok: 2015
Anotace:
Moje znovunalezená sestra-dvojče Emma žila celé měsíce můj život a snažila se vyřešit mou vraždu. Odkryla ta nejskrytější tajemství mých přátel i rodiny a podařilo se jí rozplést mou spletitou minulost. Jen pokud jde o dopadení mého vraha, neustále bloudí ve slepých uličkách.
Pak je v Sabino Canyon nalezeno mé tělo. Najednou všichni vědí, že existují dvě dívky, co vypadají jako Sutton Mercerová – a že jedna z nich je mrtvá. Policie nejprve předpokládá, že tělo patří Emmě, ale jak pokračuje pátrání, Emma musí čelit spoustě otázek a je pro ni čím dál těžší mě hrát. Je jasné, že už brzy vyjde najevo pravda, a jakmile k tomu dojde, Emma se stane podezřelou číslo jedna. Jestli se jí nepodaří odhalit vraha včas, skončí za mřížemi… nebo ještě hůř.

Hra lží: Spadla klec je podle mě nejlepší završení celé série, detektivky pro mládež. Zápletka sice není nějaká mysteriózní, ale je reálná a uvěřitelná.  V této knize se také dozvídáme, kdo Sutton zabil. Věřte mi, že mě by to ani za mák nenapadlo a do teď se trochu divím, jak geniálně se vrah skryl. Tam kde ho Emma našla bych ho nikdy nečekala. A je mi Emmy i celkem líto, protože ji to dost zranilo.

Příběh v knize je velmi dobrý. Emma pojme podezření na předposledního podezřelého a více jak půlku knihy si myslí, že Sutton zabil on. Když se však ukáže, kdo je vrah budete překvapeni. Tedy aspoň podle mě. Autorka celou knihu ani jednou nepoukázala na pravého vraha. Prostě si myslím, že lépe by to vymyšleno ani být nemohlo. A bylo dobré, že duch Sutton zůstala s Emmou ještě nějakou chvíli po odtajení vraha a po pohřbu Sutton, aby jsme se dozvěděli, že je Emma nakonec šťastná.

Styl psaní je také dobrý. Nezadrhávala jsem se a knihu jsem přečetla celkem rychle. Autorka má tedy podle mě talent. Styl psaní je podle mě tedy bezchybný a nemám mu co vytknout. Znám i knihy, kde je to daleko horší. Myslím, že i díky tomuto má autorka obrovský úspěch. Ale i její brilantní zápletky k tomu přispívají. :)

Postavy jsou výborně vystižené. Až na některé okamžiky, kdy jsem si myslela, že je to trošku přitažené za vlasy,  že přece není možná aby se lidé takhle asi chovali. Hlavně tedy moc nevěřím, že by rodiče nepoznali vlastní dceru, i když se prohodila se svým dvojčetem, ale autorka je toho názoru, že to tři měsíce nepoznali. Ale jinak jsou postavy vykreslené dokonale. Emma měla celou dobu strach a bylo to znát. Rodiče Sutton se chovali podle mě moc hezky. I když zjistili, že Sutton je mrtvá a ty tři měsíce u nich byla Emma. Tedy chovali se hezky, až poté, co zjistili, že Emma není vrah, ale naprosto je chápu. Dozvěděli se, že jejich dcera je mrtvá a to musí být hrozná rána.  Podle mě nádherně popsané. Lépe by to snad ani nešlo. Suttoniny kamarádky jsou ty typické královny školy, ale umí být i citlivé a velice je zasáhlo, když přišly o kamarádku. Vrah se dokonale skrýval.  Prostě až na trochu dost ujetou agresi Garetta a na to, že rodiče Sutton nic nepoznali takovou dobu se mi postavy neskutečně líbily. Stejně jako příběh.

Autorka:
Sara Shepardová absolvovala Newyorskou univerzitu a získala titul MFA z tvůrčího psaní na Brooklyn College. Románovou řadu Roztomilé malé lhářky inspirovalo její dětství ve Filadelfii v Main Line. Nějakou dobu žila spolu s manželem a psy ve městě Tucson v Arizoně, kam je zasazen příběh její nové románové řady Lying Game (Hra lhářů). A zpátky do Main Lane se přestěhovala teprve nedávno.
Psaní se věnuje od okamžiku, kdy se naučila písmenka. V mládí ovšem snila o kariéře seriálové hvězdy, návrhářky stavebnice LEGO, filmařky nebo redaktorky v časopis.
Obě její knižní série se staly televizními seriály. The Lying Game(skončeno 2013) a Roztomilé malé lhářky stále pokračují. V současné době se věnuje další knižní sérii.

Abych to shrnula. Podle mě je kvalitním završením série. Až na pár drobných chybiček, které mi příběh trochu kazily, jsem si příběh totálně užila. Rozhodně vám doporučuji si knihu přečíst, i když jste třeba nečetli prvních 5 dílů. Stojí za přečtení i jako samostatná kniha. A i když toto není žádné mistrovské dílo, které by se dostalo do klasické literatury, měli byste si ji přečíst. Je to kvalitní příběh pro mládež. Prosto ji dávám:

4/5 hvězdiček